Nasza mapa drogowa

O nas

Od 2005 roku OpenKM jest liderem na rynku pod względem standardów zarządzania dokumentami i technologii "Open Source". Ponieważ jest dostosowany do potrzeb każdego klienta i jego problemów w zakresie zarządzania dokumentami w firmie.

Oto krótka prezentacja tego, czym było, jest i będzie OpenKM i jego zanurzenie w zarządzaniu dokumentami, którego celem jest to abyś poznał nas lepiej.

Jak to się wszystko zaczęło?

W 2004 roku większość zespołu OpenKM pracowała jako programista i kierownik projektu w firmie specjalizującej się w nowych technologiach i oprogramowaniu typu open source oraz dystrybutorze rozwiązań do zarządzania dokumentami w zastrzeżonych technologiach.

W tamtych czasach kosztami produktów do zarządzania dokumentami mogły zajmować się tylko duże firmy. Po analizie różnych menedżerów dokumentów w tym czasie narodziła się idea stworzenia systemu zarządzania wiedzą "Open Source", który z natury mógłby być wykorzystywany zarówno przez duże, jak i małe firmy, ale bez konieczności inwestowania jego nabycie.

Właśnie w 2005 r. Powstaje pomysł, który staje się faktem, gdy rząd hiszpański otrzymuje fundusze na rozwój przez Narodowy Program Technologii Usług dla Społeczeństwa Informacyjnego. Pierwsza wersja produktu została wydana w styczniu 2007 roku. Tak narodził się OpenKM (Open Knowledge Management)

W tym samym roku, po zamknięciu naszej starej firmy, decydujemy się zainwestować w ten produkt i uruchomić naszw własny. Wizja i doświadczenie w tego typu aplikacjach pozwoliła nam wejść na rynek i wypuścić nowe wersje z nowymi funkcjami. Ciągły rozwój produktu, bliskość klientów i czasy reakcji uznano za kluczowe czynniki w osiągnięciu luki na rynku.

Nasi pierwsi klienci i konsolidacja

Pojawili się pierwsi klienci (zarówno krajowi, jak i zagraniczni), a wizja zaczęła nabierać kształtu. Od 2009 roku niektóre duże firmy zaufały naszemu produktowi i zaczęliśmy rozwijać naszą sieć partnerów.

Nasz wysiłek zaczyna być doceniany dzięki takim nagrodom, jak drugi najlepszy projekt biznesowy IE Business School oraz lepsza realizacja "programu przenoścnej aplikacji niezbędnej dla biznesu". Otrzymaliśmy również gratulacje z kontaktami i gigantami takimi jak Google i konsultantami takimi jak Gartner.

Lata 2011 i 2012 to lata konsolidacji, ekspansji zespołu, z profesjonalistami doświadczonymi zarówno w obszarze technicznym, jak i komercyjnym. OpenKM rozszerza swój rynek na wszystkie kontynenty i ma klientów w miejscach tak różnorodnych jak Japonia, Ameryka Łacińska, Singapur i Australia. Aplikacja została przetłumaczona na 35 języków i odnotowała średnio 7000 miesięcznych pobrań w sieci, dochodząc do ponad 4000 instalacji na całym świecie.

Dokąd zmierzamy?

W 2013 r. Osiągnięto cele gospodarcze potrzebne do kontynuacji projektu, utrzymania zaplanowanego planu działania, podwojenia obrotów z poprzedniego roku oraz liczby klientów i partnerów.

Od 2018 roku podjęliśmy współpracę z polskim przedstawicielem spółką WaySoft sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. WaySoft zatrudnia wysokiej jakości specjalistów, którzy wspierają cały proces zakupu i wdrożenia systemu OpenKM w Polsce. WaySoft sp. z o.o. oferuje pełne wsparcie zarówno przy wykorzystaniu własnych pracowników jak i dedykowanych opiekunów bezpośrednio od OpenKM Hiszpania.

Dziś pragniemy kontynuować budowanie partnerstwa na wszystkich poziomach z naszymi klientami, partnerami i aplikacjami stron trzecich, które dają nam możliwość oferowania kompleksowego rozwiązania w każdym środowisku organizacyjnym, z celem firmy, jakim jest osiągnięcie jak najlepszych doświadczeń użytkownika.